👈مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت طی ماه‌های گذشته، محموله های خوراک از جمله میعانات گازی را با تخفیف حداقل ۳۰ دلاری به ازای هر بشکه به پالایشگاه های کوچک «مینی ریفاینری» اعطا کرده است. این واحدها هم که باید خوراک خود را تبدیل به محصول کنند، با بلندینگ ظاهری با سایر فرآورده‌های نفتی به صادرات روی آورده‌اند.

🔹حاشیه سود بالای این واحدهای کاغذی که بعضا فقط ویترین هستند، موجب شده تا آنها برای به دست گرفتن بازار صادراتی، تخفیف‌های خوبی به طرف خارجی بدهند که همین موضوع، موجب اخلال در حوزه بازاریابی شده است.

🔹این وضعیت که به‌دلیل تخفیف غیرقابل باور شرکت ملی نفت به مینی ریفاینری‌ها حاصل شده، حاشیه سود این واحدها را افزایش داده و قدرت آنها را برای اعطای تخفیف بیشتر به خریداران خارجی بیشتر کرده است.

🔹در چنین شرایطی، مشتری خارجی از صادرکننده‌ای محصول می‌خرد که تخفیف بیشتری دهد که در این‌باره، مینی ریفاینری‌ها به‌دلیل تخفیف خاصی که از شرکت ملی نفت گرفته‌اند، رقبای خود را با یک اقدام غیرقانونی از رقابت خارج می‌کنند به‌طوری که شنیده شده چندین محموله به‌دلیل دامینگ مینی ریفاینری‌ها، روی آب مانده و مشتریان خارجی حاضر به خرید آنها نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید