هرگز در ایران حقوقم را به موقع نگرفتم. من دوست ندارم دروغ بشنوم اما یک‌بار به من می‌گویند امروز یک‌بار هم می‌گویند فردا. یا می‌گویند امروز رمضان است و فردا نوروز و گاهی هم می‌گویند محرم است.

گئورگی گولسیانی، مدافع گلزن تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید قراردادش با این باشگاه رو به اتمام است و معلوم نیست که فصل آینده پیراهن پرسپولیس را بپوشد یا خیر.
بهترین مدافع لیگ برتر در آمار گلزنی در گفت‌وگوی مفصل تازه‌اش در آستانه دربی، به مرورو شرایط این فصل پرسپولیس پرداخت و گفت که بیرانوند در تمرینات برای زدن ضربه پنالتی به او کمک می‌کند.

جملات برگزیده مصاحبه جالب مدافع گرجستانی با ایسنا را بخوانید؛

هرگز در ایران حقوقم را به موقع نگرفتم. من دوست ندارم دروغ بشنوم اما یک‌بار به من می‌گویند امروز یک‌بار هم می‌گویند فردا. یا می‌گویند امروز رمضان است و فردا نوروز و گاهی هم می‌گویند محرم است.

بازی خیابانی

من در مرکز شهر تفلیس به دنیا آمدم که انگار ناکجا آباد بود. نه استادیومی بود و نه چیزی؛ مثل این می‌ماند که شما در الهیه تهران زندگی کنید و هیچ استادیومی اطراف شما نباشد. وقتی هشت یا ۹ ساله بودم با دوستانم در خیابان فوتبال بازی می‌کردیم. من تا ۱۳ سالگی فقط در خیابان بازی کردم.

کشف قلعه‌نویی

اولین بار از بازی خیابانی به تیمی به اسم دکاتا تفلیس رفتم. بعد از آن امیر قلعه‌نویی مرا در گرجستان پیدا کرد و به ذوب آهن اصفهان آورد. خیلی خوش شانس بودم که چنین مربی‌ای داشتم. خاطرات فراموش نشدنی در ذوب آهن، سپاهان، نساجی و الان در پرسپولیس دارم. فوتبال ایران خیلی چیزها به من یاد داد. من در اینجا بزرگ شده‌ام و این یک چالش برای من بود. الان که ۳۱ ساله هستم این چالش برایم جالب است.

احترام بیش از زادگاه

در کشور من فکر می‌کنند اینجا یک کشور بیش از اندازه عادی است؛ وقتی به اصفهان آمدم اولین سال برایم سخت بود. به هرحال از کشوری با فرهنگی متفاوت آمده بودم و در خیابانی زندگی می‌کردم که برایم عجیب بود. همه چیز جدید بود و گاهی نمی‌توانستم غذا سفارش بدهم؛ البته می‌توانستم این کار را انجام بدهم اما آن‌ها متوجه نمی‌شدند (چه غذایی می‌خواهم). سال‌های اول برایم سخت بود تا حدودی متوجه می‌شدم اما به هرحال سخت بود. بگذارید حقیقتی را بگویم؛ بعد از مدتی عشق و احترام مردم به خودم و عشق و علاقه خودم به ایران باعث شده که اینجا را خانه خودم بدانم. هربار هم که در گرجستان مصاحبه می‌کنم می‌گویم که ایران کشور دوم من است و در اینجا احساس راحتی دارم. هر بار که از ایران خارج می‌شوم احساس دلتنگی می‌کنم. ایران کشوری است که خیلی چیزها به من داد و عزت و احترامی اینجا دارم که در کشور خودم نداشتم. من این موضوع را فراموش نخواهم کرد.

لیزر اندازی

شما در بازی هستید و یک نفر می‌خواهد با نور لیزر مزاحمت ایجاد کند. این کار به لحاظ اخلاقی اشتباه است؛ باید به آن فرد تذکر داده بشود که متوجه شود چه کار می‌کند. من همین‌جا از هواداران می‌خواهم لطفا و خواهشا این کار را نکنند. همان طور که گفتم شش سال است که در ایران هستم و چنین چیزی ندیدم و این موضوع واقعا جدید است. این کار مناسب فوتبال ایران نیست؛ فوتبال ایران واقعا زیباست. شاید جهان درباره این موضوع نداند.

شانس قهرمانی پرسپولیس

قهرمان شدن یا نه؟ هربار می‌گویم نمی‌شود پیش‌بینی کرد. مثلا می‌شود یک ماه صبر کرد و بازی‌های دیگری را دید و نتیجه گرفت. با این حال هواداران ما می‌دانند که ما تا آخر مبارزه می‌کنیم. اگر بازی‌ها را ببریم قهرمان می‌شویم باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

تمرین روزانه و پنالتی دربی

من در تمرینات هر روز پنالتی‌زدن تمرین می‌کنم. البته دروازه‌بان‌ها هم به من کمک می‌کنند. فاکتورهای زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. دروازه‌بان‌ها هم پیشرفت می‌کنند و می‌دانند که می‌خواهی چه کار کنی. در واقع باید به روز باشی. مثلا در بازی به یک قدرت روانی خوب احتیاج داری که موفق شوی تا مثلا لیزر و این‌گونه مسائل نتواند روی تو تاثیر بگذارد. من تمرین می‌کنم و همه به من کمک می‌کنند و در ضربات پنالتی موفق بودم. اما درباره داربی باید بگویم که مهم‌ترین مساله پیروزی است.

بیرانوند مشاور پنالتی

بیرانوند در تمرینات به من کمک می‌کند. من تقریبا هر روز تمرین می‌کنم. بیرانوند هم می‌داند دروازه‌بان‌ها چه طور فکر می‌کنند و به من هم می‌گوید. در حین تمرینات هم سعی می‌کنیم شرایط جدید داشته باشیم. نه تنها بیرانوند بلکه دروازه‌بان‌های جدید هم به من کمک می‌کنند. من معتقدم تمرین کلید موفقیت من است.

بردن استقلال

اگرچه داربی همیشه مهم است اما آن بازی زیاد مهم نبود. بازی پیش‌ رو است که می‌تواند برای قهرمانی تصمیم‌ گیرنده باشد. تماشاچیان به ورزشگاه می‌آیند و طرفداران ما به یکدیگر احترام می‌گذارند. ما می‌دانیم هر دو تیم هواداران زیادی دارند. مهم است مقابل هواداران‌مان خوب بازی کنم و از همه مهم‌تر استقلال را ببریم.

وقتی بازی می‌کنید به تیم‌های دیگر فکر نمی‌کنید. شما فقط به ۹۰ دقیقه بازی فکر می‌کنید و در نتیجه در وسط بازی داربی به سپاهان فکر نخواهم کرد. قول می‌دهم تلاش کنم و بهترین عملکرد را داشته باشم تا این بازی را ببریم.

تا سه صبح بیدارم، نوشابه و شکلات می‌خورم

برخی‌ها می‌پرسند تو به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای چه طور ساعت ۳ می‌خوابی؟ خودم می‌دانم چه‌طور برای بازی آماده بشوم. برای مثال اگر بعد از بازی استرس زیادی داشته باشم خوابم نمی‌برد و این در فوتبال طبیعی است. گاهی بعد از بازی تا ساعت ۳ یا ۴ یا حتی ۵ صبح بیدارم اما قبل از بازی می‌دانم چه‌طور خودم را آماده کنم و چه بخورم که برایم خوب باشد. قبل از بازی می‌دانم چه بخورم و چه بنوشم. گاهی وقت‌ها نمی‌توانم ساعت ۳ صبح بخوابم، اما این موضوع روی عملکرد من تاثیری ندارد. مثلا بعضی‌ها شکلات یا نان نمی‌خورند اما من می‌توانم همه چیز بخورم و حتی گاهی اوقات نوشابه می‌خورم و به خودم نه نمی‌گویم، اما می‌دانم چه‌طور آن را کنترل کنم. البته هر روز این کار را نمی‌کنم اما امروز نوشابه می‌خورم. خودم تصمیم می‌گیرم که برایم چه چیزی خوب است. مهم‌ترین چیز عملکرد صد درصدی در بازی است که من این را انجام می‌دهم و بنابراین هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من چه ساعتی می‌خوابم. البته قبل از بازی‌ها ساعت ۱۲ می‌خوابم.

پرسپولیس تمدید نکرده!

می‌دانم در پایان فصل قراردادم تمام می‌شود. اگر پرسپولیس از من بخواهد قراردادم ادامه خواهد داشت. اما این موضوع به شرایطی بستگی دارد. تا الان باشگاه با من صحبت نکرده است اما به وقتش صحبت خواهیم کرد. در فوتبال هیچ چیز درباره آینده مشخص نیست. اگر الان چیزی بگویم شاید فردا عوض شود. در حال حاضر از تیمم راضی هستم و کارم را انجام می‌دهم و هر زمانی وقتش برسد با خانواده‌ام می‌نشینم و برای آینده‌ام تصمیم می‌گیرم.

دیدگاهتان را بنویسید